E-ticaret Reklamları

Anasayfa E-ticaret Reklamları

E-ticaret Nasıl Yapılır?

Artık e-ticaret’in ne olduğunu bildiğinize göre, şimdi e-ticaret’e nasıl başlayacağınıza bakalım.
1-Fikir Halihazırda bir fikriniz var mı yoksa sıfırdan mı başlıyorsunuz? Net bir fikriniz yoksa, olası fırsatları bulmak için girişimci bir bakış açısıyla gözlem yapın, gördüğünüz her fiziksel işletmeye bir göz atın ve ürünlerinin internette satılıp satılamayacağını düşünün. Aklınıza gelebilecek tüm fikirleri gözlemleyin, bunları filtrelemeden yazın ve ürün satmaya değil, sorunları çözmeye odaklanın.
2- Fikri Analiz Edin
İkinci adım, sadece birkaç tane olana kadar ilk fikir listesini daraltmakla ilgilidir.

Listeyi daraltmak için kendinize soracağınız sorular aşağıdaki şekildedir:

Değer önerisi: Değeri nedir? Hangi ihtiyacı karşılıyor?
Pazar: Yeni bir ürün mü? Yeni işlevlere sahip mevcut bir ürün mü?
Rakipler: Tespit ettiğiniz ihtiyaçları halihazırda kim karşılıyor? Bunu iyileştirebilir misin?
Talep: Çözeceğiniz sorun yeterli talep yaratacak kadar yaygın mı? Google’da kaç kişinin onu aradığını kontrol edin. Bunu yapmak için Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcı’yı aracını kullanabilirsiniz.
Zorluklar: Aklınıza gelebilecek diğer zorlukların bir listesini yapın (teknik problemler, rakipler, tehditler vb.)
3- Strateji Çoğu şirket herhangi bir strateji tasarlamadan çok dağınık bir şekilde işe başlasa da, unutmayın ki nereye ve hangi yollarla gideceğinizi açıkça bilmek, e-ticaret mağazanızın başarısını belirleyecektir.

Bunun için kendinize aşağıdaki soruları sorabilirsiniz:

İdeal müşteriniz sizi nasıl öğrenecek?
Neden sizi rakiplerinize tercih edecekler?
Müşterilerinizi ne tanımlar? Ortak özellikleri nelerdir?
İş hedefleriniz nelerdir? Nasıl büyüyeceksin?
4-Eylem Planı
Şimdiye kadar sadece genel fikir ve hedefleri tanımladınız. Dördüncü adımda, daha kesin olmanız ve belirlenen strateji doğrultusunda belirli eylemleri tanımlamanız gerekir.

Aşağıda eylemlerinizi tanımlamanız için size birkaç ipucu vereceğiz:

Marka İsmi: Marka ismi, başlangıçtaki en büyük baş ağrılarından biri olsa da, kısa ve telaffuz kolay bir marka ismi seçerseniz, bu, size birçok avantaj sağlar. Tabii .com alan adı uzantısı ve ana sosyal ağlar için kullanılabilir olması gibi temel yönergeleri de unutmamanız gerekir.

Domain ve Hosting: Marka ismine karar verdikten sonra daha ileri gitmeden önce yapmanız gereken en önemli şey domain kaydıdır. Bu adımda e-ticaret siteniz için marka adınızla aynı olan bir domain satın almalı ve web site ihtiyaçlarınızı karşılayacak bir hosting planı seçmelisiniz.
Peki domain’imi ve web hosting’imi nereden alabilirim diye düşünüyorsanız, hosting ve domain sektörünün önemli şirketlerinden biri olan Hosting.com.tr’ye gelebilir, ihtiyacınıza uygun domaini ve hosting planını seçerek uygun fiyatlardan ve profesyonel yönetim desteğinden yararlanabilirsiniz.

Kurumsal Kimlik: Kurumsal kimlik sadece renklerden veya logodan değil, iletmek istediğiniz değerlerden, gerçek marka özünden de bahseder. Bu yüzden kurumsal kimliği bir bütün olarak ele almalı ve o şekilde hareket etmelisiniz.

Web Sitesi: Buradaki en önemli soru, web sitenizi kim yapacak? Belirli bir bütçeniz varsa, bir yazılımcı ile çalışabilirsiniz. Fakat daha düşük bütçelerle işe başlamak istiyorsanız, Shopify gibi platformlar aracılığıyla, hiçbir teknik bilginiz olmaksızın hazır web sitesi şablonları ile dakikalar içinde bir web sitesi oluşturabilirsiniz. Tabii hazır web sitesi oluşturmak için de aylık veya yıllık belirli bir ücret ödeyeceğinizi unutmayın.

Görünürlük: Çoğu girişimci, iyi bir ürüne ve onu satmak için iyi bir web sitesine sahip olmak için büyük çaba harcar, ancak müşteriye nasıl ulaşacağını düşünmez. Google ve sosyal medya reklamları, e-posta pazarlama vb. araçlar, dijitalde görünürlüğünüze yardımcı olacak en önemli araçlardır.

Son olarak, yasal gereklilikleri de unutmamanız gerekir. Bir LTD. şirket mi kuracaksınız yoksa serbest çalışan olarak mı çalışacaksınız? Tüm bu soruların cevaplarını verdikten sonra e-ticaret dünyasına adımınızı atabilir ve rakiplerinizi bir adım gerinizde bırakabilirsiniz.

Ücretsiz Fiyat Teklifi Formu

Telefon
Telegram
WhatsApp
İnstagram

© Seo Fikir. Her hakkı saklıdır. Designed by Seo Fikir