İnstagram Reklamları

Anasayfa İnstagram Reklamları

Instagram Reklamları Nedir?

Instagram, ana şirketi Facebook’tan daha az kullanıcısı ve daha genç olsa da çeşitli reklam biçimleri ile görsel hikayeler anlatmayı sağlayan bir platformdur. Birçok reklamveren, bu kanalın diğer reklam kampanyalarına kıyasla daha yüksek dönüşüm sağladığını görüyor. Statista’ya göre bugün Instagram’ın 800 milyon aktif kullanıcısı var. 2013 yılından beri hızlı büyüme oranı oldukça şaşırtıcı.
Günün her saatinde bu platformda gezinen çok sayıda aktif insan var. Peki, burada herhangi bir iş nasıl öne çıkarılabilir? Bu aşamada Instagram reklamları ve Instagram reklamcılığı devreye giriyor. Facebook’a benzer şekilde popülerlik dağınıklığı beraberinde getirir. Gerçek bir etki oluşturmak için bu karmaşayı organik olarak kırmak neredeyse imkansızdır. Doğru kişilere doğru zamanda doğru mesaj ve görüntülerle odaklanmak Instagram reklamları güçlü bir araçtır.
Instagram reklamcılığı, Instagram platformunda sponsorlu içerik yayınlamak için ödeme yapma yöntemidir. Bu reklamcılık türünde amaç, daha büyük ve daha hedefli bir kitleye ulaşmaktır. Bir işletmenin veya bireyin Instagram reklam verme için birçok nedeni vardır. Instagram reklamcılığı genellikle marka prestijini artırmak, web sitesi trafiğini artırmak, yeni potansiyel müşteriler kazanmak ve mevcut potansiyel müşterileri huniden aşağı doğru dönüşüme taşımak için kullanılır.
Instagram çok görsel bir platformdur. Bu sebeple bu alanda metinsel reklamlar pek işe yaramaz! Bunun yerine Instagram reklamları ile hedef kitlenize ulaşmak için bir fotoğrafa, bir galeriye ya da bir videoya ihtiyacınız var. Tabii bu görselleri bir metin eşliğinde sunmalısınız!

Instagram Reklamlarında Hedefleme

Instagram reklamlarında birden çok hedefleme bulunur. Trafik çekme hedefli kampanyalar ile Instagram üzerinden kendi sitenize trafik çekebilirsiniz. Ad Manager üzerinden tıklama oranı gözlemlenip, kampanya başarınızı değerlendirebilirsiniz. Etkileşim hedefli kampanyalar ile de sayfanızla etkileşime geçen kişi sayısını artırmayı hedefleyebilirsiniz. Reklamlarınıza yorum yapan, beğenen kullanıcılar bu kampanyada en önemli metriklerdir. Dönüşüm sağlamak da önemli hedefleme kampanyalarından biridir. Firmanın mobil uygulamasının indirilmesi, ürünlerin satışlarının artması için dinamik mobil reklam kampanyaları kullanılması gerekiyor.

Instagram’da Reklam Verirken Bunlara Dikkat Edin!

Instagram’da reklam vermek için sizden istenilen bazı detaylar olacaktır. Öncelikli olarak ne için ve nasıl reklam vereceğini belirlemeniz gerekiyor. Instagram platformu, bir gönderinin yanı sıra bir Instagram hesabının da reklamının yapılmasına izin veriyor. Yani, bir gönderi yerine hesabınızın reklamını da yapabiliyorsunuz. Reklam yapmak için hesabınızın ticari bir hesap olması gerekiyor. Şahsi hesaplarda reklam veremiyorsunuz. Reklamlar ise her platformda olduğu gibi ücretli bir işlemdir. Ücretleri ise reklamın nasıl bir reklam olduğuna göre, hangi kitleye hitap edeceğine ve ne kadar süre reklam yapılacağına göre değişiklik gösterebilir.
Reklam vermeye aşamasında iken sizden istenilen bilgiler arasında hedef kitleyi göreceksiniz. Örnek olarak; bir kadın elbisesi satmak istiyorsanız reklamın sadece kadınlara özel olarak gösterilmesini seçebilirsiniz. Bunun yanı sıra elbisenin özelliğine bağlı olarak belirli bir yaş kitlesini de ayarlayabilirsiniz. Yine örnek olarak; satmak istediğiniz ürün genç yaşta ki kişilere hitap ediyorsa, yaş ayarlamasını 28-35 arasında tutabilirsiniz. Bu aşamada reklam sadece bu ve bu yaş aralığında ki Instagram kullanıcılarına gösterilecektir. Bunun yanı sıra bölge ayarlaması da yapabiliyorsunuz. Sadece İstanbul içi satış yapmak istiyorsanız reklamı sadece İstanbul’da yer alan kullanıcılara gösterebilirsiniz.

Ücretsiz Fiyat Teklifi Formu

Telefon
Telegram
WhatsApp
İnstagram

© Seo Fikir. Her hakkı saklıdır. Designed by Seo Fikir